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Discussion Starter · #1 ·
Hallo zusammen ,ich bin seit 2 Jahren glücklicher Besitzer eines Honda Quads FourTrax .Mit dem Quad habe ich schon viele schöne Stunden in der Natur verbracht und hat mich immer zuverlässig wieder nach Hause gebracht.Vorige Woche war ich wieder unterwegs habe das Quad abgestellt und wollte starten und ruhe war.Blinker,Hupe und Warnblinkanlage funktionieren.Die Seilwinde geht auch.Neben der Batterie befinden sich 2 Glasrohrsicherungen beide sind auch in Ordnung.Was mir auffällt es geht keine Kontrolleuchte Leerlauf ,Öltemperatur und somit auch keine Kontrolle Rückwärtsgang-Ich vermute das bis dahin kein Strom kommt.Der Anlasser geht ja auch nicht.Hat jemand von euch eine Idee wo ich anfangen soll mit suchen.Ich kenne mich wenig mit Schaltplänen aus und müsste jetzt wahrscheinlich ohne eure Hilfe aufgeben.Ich bin jetzt 65 Jahre und möchte schon ganz gerne noch ein bisschen durch die Natur fahren.Im Voraus schon mal danke für eure Hilfe mit besten Grüßen aus Thüringen Udo
 

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Hi, I'm happy owner of a Honda Quad FourTrax for 2 years. With the quad I have spent many beautiful hours in nature and has always brought me home reliably again. Last week I was back on the road I have turned off the quad and wanted The winch is auch.Neben the battery are two glass tube fuses both are also ok.Was I notice there is no indicator idle, oil temperature and thus no control reverse gear I suspect that The starter is not synonymous schon.Hat someone of you has an idea where to start looking for.I know little about schematics and would probably now without your help give up.I am now 65 years and would like like to drive through nature a bit. In advance, thank you for your help with best regards from Thuringia Udo

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https://drive.google.com/drive/folders/1GcqS65GYd3yFmEAGsI7LP-eZp2jMRVJU

Ich versuche, Google Translate zu verwenden, aber einige Dinge kommen nicht klar zum Vorschein.

Über diesen Link gelangen Sie zu einem Werkshandbuch, jedoch in englischer Sprache. Sie können versuchen, die Anweisungen in google translate zu setzen, und möglicherweise können Sie den 300 Fehler beheben.

Es hört sich für mich so an, als würde es nicht starten, und wenn Sie den Schlüssel an Ihren Anzeigelampen für Öl drehen, wird die Temperatur nicht kurz wie gewünscht eingeschaltet? Wenn ja, und Ihre Sicherungen sind gut, dann ist es wahrscheinlich eine schlechte CDI (ich hatte vor kurzem das gleiche Problem auf einer 300).

Sie können versuchen, diesen Link zu verwenden, um Ihre Fragen ins Englische zu bringen, und mehr Leute können sich an der Problembehandlung beteiligen.

https://translate.google.com/#view=...le can chime in on troubleshooting your issue.
 

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#4 here.

https://www.partzilla.com/catalog/honda/atv/1995/trx300fw-a-fourtrax-300-4x4/wire-harness

Please describe your issue again, as the initial translation didn't come through very clearly.

Will the engine turn over but not start? Before you start throwing parts at it I think you should give us a little better description on exactly what is happening.

Vielen Dank, dass Sie Google Translate verwenden. Es sollte mehr Kommentare von anderen Leuten bringen und mehr als ein Verstand ist immer besser, wenn ein Problem diagnostiziert wird.
 

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Discussion Starter · #11 ·
I was driving about 10 km driven. Have the quad turned off and wanted to start again after half an hour. The ignition key turned it found that all 3 control lights not burned.the starter gets no Strom.Das behavior is just as if a gear is eingelieg.die oil control is also not on.Alle 2 Sicherungsern sitting on the battery are fine. I am I do not know where and how I find the mistake for your effort, I thank you already. Udo
 

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So it's not even turning over.....

Do you have a voltmeter? You should be able to measure the voltage at the battery, at the solenoid, at on either side of each fuse.

If your CDI (number 4 on the schematic from the prior page) is bad, your indicator lights will not light up when you turn the key on. Sometimes the machines will turn over, but have no spark, and sometimes they won't do anything at all, but if the CDI is bad it won't run.

So measure voltage and make sure you are getting voltage to both wires coming and going from each fuse (the fuse might be good and not making a good connection) and if that looks good, you might try tossing the CDI in the oven for about 20 minutes on 200 degrees. Sometimes that will temporarily revive them.

On the 300 I had, the CDI was bad, and when I replaced it I found that the voltage regulator was bad, so the system was overcharging and the excess voltage was what killed the CDI. I replaced both the voltage regulator and the CDI and it ran fine again.
 

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No power? Maybe the battery terminals are corroded?

Keine Energie? Möglicherweise sind die Batterieklemmen korrodiert?

If the battery terminals are clean, check for power through the fuses and then the ignition switch, as Jeepwm69 explained. Please let us know what you find.

Wenn die Batterieklemmen sauber sind, überprüfen Sie die Stromversorgung durch die Sicherungen und dann den Zündschalter, wie Jeepwm69 erläutert. Bitte lassen Sie uns wissen, was Sie finden.
 

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Who'ten glee'ton' glot'ten glo'ben --- Def Leppard
I was thinking of doing the same thing.......you just beat me to it! LOL nont gluten hampburgern bunton wit muestart unt cheetz.
I looked up the lyrics and it is actually " Gunter Glieben Glauchen Globen " , I have no idea what language it is , or even what it means , would guess German , and would guess " it is better to burn out than fade away " ----- I know for for years I have been singing it wrong
 

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Discussion Starter · #19 ·
In addition to the CDI is a plastic box with plugs. From there I have checked the direction of the ignition and found that the ignition goes to no plus. I have disassembled the plugs and made it clean. Then the oil and idle indicator lit up. Starter turned and engine jumped immediately.I hope that my problem is permanently resolved .For your efforts, I would like to say thank you and remain until the next time Udo from Germany Thuringia
 
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