Honda ATV Forum banner

1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #1 ·
this was at the recent national at birch creek in danville VA










just figured you guys would like these
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #3 ·
yep yep running the 265-450C class
 

·
Super Moderator
Joined
·
18,228 Posts
That's sweet bro they used to run TT here where I live but they had a couple of guys get killed so they stopped them, I mean that a risk all of you guys take I didn't think that should have been an issue but I really think that it was more for insurance reasons.
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #5 ·
i see your in carolina have you heard of dixieland speedway? they have an mx track a go cart track and a stock car track, we used to run on the stock car track they would make a horseshoe shape using the infeild pit area, until trevor guess (R.I.P.) lost a castle nut on his tie rod and plowed the wall full speed
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #7 ·
2 years ago i believe we thought he was just in bad shape when the chopper flew in but we knew when they just shut it off what happened... didnt even know the guy but it was like losing a friend, you guys should know what i mean were all there for the same thing, have the same passion and for him to be gone.... sure as hell keeps you honest
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
Great pics!!! I thought that looked like the 4-wheeler in your avatar. LOL.
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #9 ·
haha yeah shes a beast i need a new pipe though that fmf header does great but i need a better can... friggin big gun
 

·
Registered
Joined
·
2,392 Posts
hahahahah i went to a flattrack race and all u hade to have was a helmant and they said u did not have to had a tether corred and this was a preofesanale race
 

·
Registered
Joined
·
1,280 Posts
hahahahah i went to a flattrack race and all u hade to have was a helmant and they said u did not have to had a tether corred and this was a preofesanale race
Deja Vu all over again....:sad:
 

·
Registered
Joined
·
149 Posts
nice pics!! never been to any events, can you tell what it's like. speed? how the track is set up [turns,jumps,length,ect]?what's the mandatory equipment to race? looks like alot of fun.
 

·
Super Moderator
Joined
·
18,228 Posts
i see your in carolina have you heard of dixieland speedway? they have an mx track a go cart track and a stock car track, we used to run on the stock car track they would make a horseshoe shape using the infeild pit area, until trevor guess (R.I.P.) lost a castle nut on his tie rod and plowed the wall full speed
I live about 10 miles from dixieland speedway so yeah I've head of it...lol We go just about every friday night.

Trevor was one of the ones I was speaking of... he hit the wall in turn 1 right?
Very bad situation.
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #15 ·
TRX2five0, yeah it was turn one i didnt see it but the track got quiet real quick we heard about it fast and this was the first race i was moving from a blaster fram with a 105 motor to a 200 blaster so it was a little nerve racking and only my second race year, and as for 300ex powered bt monster is there a ban hammer on this site? i havent been here long but lord is he dumb and that was deffinatley not a atva/ama event, and tap out, we get up to anywere from 35-70 tops depending on the bike rider and track (35-70 is going from 50s up to pros) they used to get clocked at 90 at dixieland but that is no more, as for the tracks there are more lefts than rights on every track so setup is important, tire preassures are really important and the rear brake gets used alot, most events require a swaybar teather kill switch and TT tires but thats bare minimum
 

·
Registered
Joined
·
3,572 Posts
Great pics! I really miss the TT racing that we use to have here. Have been to the Chili Bowl think it was in 91 that was a blast, we had a big race at Memphis Motor Sports Park on the 5/8's mile dirt track when it was still a dirt track they used the main track and some of the infield and a few high speed jumps best i remember i finished 4th in the open class, really do miss it.
 

·
Registered
Joined
·
64 Posts
Discussion Starter · #20 ·
it is a blast i wouldnt ever wanna do anything else
 
1 - 20 of 22 Posts
Top