Honda ATV Forum banner

1 - 20 of 28 Posts

·
Registered
Joined
·
2,702 Posts
Well I can't say since my speedometer is no longer on the bike but I bets its quite a bit. LOL
 

·
Registered
Joined
·
2,702 Posts
off the top of my head I'd guess maybe 500. I ride it quite a bit in the summer but not so much in winter.
 

·
Registered
Joined
·
1,963 Posts
I seen Fastas video and he put 10 miles on his in a 20 foot mud hole...........lol
 

·
Premium Member
Joined
·
6,616 Posts
I put around 700 per year on my 450... Still on stock rings! Go Honda
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
It just depends. I think someone who has to haul there ATV somewhere to ride probably wouldn't put near as many miles on it as someone who don't have to haul it somewhere to ride. I don't have to haul mine any where to ride, so I can jump on it at any time and ride where ever I want to and I think that tends to make you ride more. I can hop on it and ride down to the Marathon or just about anywhere local that I would want to go, except right in town. I would probably get a ticket if I rode into town. I ride on trails, mostly. I'm just saying I can pretty much ride anywhere else, except in town. I'm sure I could put 1,000 miles or more a year on mine, easy.
 

·
Registered
Joined
·
2,702 Posts
You're exactly right Helmut, thats the same situation I am in, I ride it almost everywhere in the summer even pull the mower trailer with mower on it simply because its easier and better on gas than my truck. LOL I even sometimes ride it to town and in town but Barnes is a VERY VERY small town no law enforcement to speak of ect. So if you aren't raising hell nobody really cares.
 

·
Registered
Joined
·
24 Posts
Discussion Starter · #10 ·
i put 800 miles on mine in 1 summer....mostly trails and hunting..i'v never done anything real crazy like above somebody said 10 miles in 1 mudhole.. lol i ride every chance i get too.. but i try not to get it too dirty..cleaning it is a PITA! and yes i have to haul it. i went from living in the country with 7+ acres to living in the city... i dont even wanna talk about it :D
 

·
Registered
Joined
·
2,702 Posts
I hear that I hate cleanup, but now that you got me thinking, I'm wondering if my 500 isn't a little low, Really hard to tell with out a speedometer. LOL
 

·
Premium Member
Joined
·
6,616 Posts
My 700 is racing and practice. Some trails...
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
One of my buddies bought a new 500 Foreman about 2 years ago and it's got about 5,500 miles on it.
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
One of my buddies bought a new 500 Foreman about 2 years ago and it's got about 5,500 miles on it.
damn! he must ride his everyday..... im a weekend warrior haha
Yeah, he rides a lot. He rides every day that he doesn't have to work. He rides a lot more than i do.
 

·
Registered
Joined
·
3,572 Posts
When i first got my first 700 Grizzly i put a little over 1600 miles on it in one summer before i sank it in a deep creek and locked the motor up, insurance totalled it out and had to get a new one. its only has 1500 miles on it and its 2 years old don't ride it as much since i have the 450R and race and practice all the time.
 

·
Registered
Joined
·
2,735 Posts
I probably put about 200 miles on my 250x.
 

·
Registered
Joined
·
24 Posts
Discussion Starter · #18 ·
When i first got my first 700 Grizzly i put a little over 1600 miles on it in one summer before i sank it in a deep creek and locked the motor up, insurance totalled it out and had to get a new one. its only has 1500 miles on it and its 2 years old don't ride it as much since i have the 450R and race and practice all the time.
if i ever get the chance.. i'd love to get a newer 400ex..or something like that.. 450r... which ever :D but i'd be riding 2 ppl on it.. mostly why i got a utility.. but yanno i can make it work!
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
When i first got my first 700 Grizzly i put a little over 1600 miles on it in one summer before i sank it in a deep creek and locked the motor up, insurance totalled it out and had to get a new one. its only has 1500 miles on it and its 2 years old don't ride it as much since i have the 450R and race and practice all the time.
I've got a 2004 Grizzly 660 that has 1,700 miles on it, but I didn't buy it new and I haven't had it long.
 

·
Premium Member
Joined
·
23,581 Posts
1 - 20 of 28 Posts
Top